گیلان به عنوان بارانداز کل ایران تعریف شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: از بخش خصوصی می خواهیم سرمایه گذاری ها را برای دهه آینده به سمتی ببرد که گیلان به عنوان بارانداز کل ایران تعریف شود. جارستان_ کیوان محمدی، با بیان اینکه برنامه آمایش استان گیلان بعد از ۱۳ سال به تصویب کمیسیون عالی آمایش کشور رسید، اظهار کرد: تا پایان سال برنامه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: از بخش خصوصی می خواهیم سرمایه گذاری ها را برای دهه آینده به سمتی ببرد که گیلان به عنوان بارانداز کل ایران تعریف شود.
جارستان_ کیوان محمدی، با بیان اینکه برنامه آمایش استان گیلان بعد از ۱۳ سال به تصویب کمیسیون عالی آمایش کشور رسید، اظهار کرد: تا پایان سال برنامه آمایش همه استان ها تصویب خواهد شد.
وی با اشاره به تجدیدنظر در برنامه آمایش گیلان به دنبال احیای سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۴، افزود: آمارها در برنامه آمایش گذشته براساس سرشماری سال ۸۵ بود و لذا در برنامه مذکور حوزه تجارت به عنوان محورهای توسعه استان کمرنگ دیده شده بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان محور توسعه استان در برنامه ششم و برنامه آمایش را راه آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا دانست و گفت: تکمیل راه آهن گیلان تنها محور توسعه استانی و ملی نیست، بلکه رویکرد بین المللی دارد.
محمدی ادامه داد: قرار نیست گیلان فقط بارانداز کالاهای تولید شده کشور باشد، بلکه می خواهیم اقتصاد هند، آسیای جنوب شرقی و آفریقا از طریق بندر چابهار و کریدور شماره ۹ به ایران وصل کنیم و از بارانداز گیلان به آذربایجان و قفقاز و روسیه و سپس اتحادیه اروپا ببریم.
وی با بیان اینکه اقتصاد ایران بدون تعریف جایگاهش در اقتصاد بین المللی دچار مشکل خواهد شد، تصریح کرد: اگر گیلان به انبار کالاهای ایرانی برای صادرات به اتحادیه اوراسیا و اروپا تبدیل شود، اشتغالزایی چشمگیری اتفاق می افتد لذا از بخش خصوصی می خواهیم سرمایه گذاری ها را برای دهه آینده به سمتی ببرد که گیلان به عنوان بارانداز کل ایران تعریف شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه طی ۱۰ سال آینده راه آهن گیلان تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: راه آهن رشت – آستارا برای مردم گیلان از نان شب هم واجب تر است. همچنین باید راه دریایی را فعال تر کنیم، زیرا راه آهن و راه دریایی ارزان تر و سریع تر از راه جاده ای است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از تکمیل راه آهن رشت – انزلی و رشت – کاسپین تا پایان دولت خبر داد و اضافه کرد: راه آهن رشت – انزلی نیز تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و تاکنون حدود ۱۶۰ کیلومتر از اراضی عبور خط ریل خریداری شده است./ایسنا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰